Nightfall och lördagsgrejer

Igårkväll hämtade Dawn upp mig för att ta mig till en live-spelning downtown Chattanooga, vid namn Nightfall. Det var verkligen _äkta_ countrymusik. Jodling och allt! Stämningen var trevlig och kvällen var overall mkt bra. Live-musik är ju faktiskt det bästa i livet. 

Idag har jag, Charis och Caroline hängt utanför skolan för första gången!!! Dessa två + Lizzie är mina lunchbuds, och vi är alla nya till Chatt. Så idag mötte vi upp downtown för att äta pizza samt tydligen gå vilse och hitta små fina butiker. Det är ganska sjukt att min engelska flyter på och att jag känner mig som en äkta amerikan (haha Chloe från Crew frågade om jag pratade något annat språk än svenska och "amerikanska":/ like if you cried) när jag umgås med vänner. 

Jag köpte en sammetsbyxdress, en Southern-T-shirt och en Chattanooga Rollerskater Girls-T-shirt. Samt 1/3 pizza:-). Nice. På bilden på mig och Charis ser ni förresten min oexisterande bränna! Jag har verkligen bara fått fräknar so-far. 

PS panoramabilder är roliga. 

Vem hade trott att jag, 3 veckor efter att jag satt min fot i Tennessee, skulle diskutera politik med en 60-årig man under min första amerikanska fotbollsmatch - och hålla med !! Inte jag i alla fall. Men ibland blir det så att man ser på fotboll och kommer in på flykting-frågor. Det kändes skönt att inte alla här tror att Confederation är svaret på livets fråga. För det finns ett antal hus med den flaggan här.

ANYWAYYYY, min första amerikanska fotbollsmatch!!!! Am fotboll har visats på vår TV hemma i Sverige ända sedan jag var liten, men jag har aldrig orkat gräva mig ner i reglerna. Det visar sig att det inte är ett helt ologiskt!!!! Jag gick på matchen med Dawn, och hon känner verkligen alla i Chattanooga. Vi satt i en tjusig "box" med AC, buffé och namnbrickor. Det var verkligen inget för mig. "Fotbollsmatch" för mig innebär jubel, skrik och alldeles för hög musik. Jag träffade iaf några trevliga Rotarypersoner, och matchen var bra! Så kvällen var absolut inget misslyckande. 
#1 - - Sandra B. En annorlunda reseblogg:

Verkar vara väldigt kul att vara utbytesstudent!

Svar: Åh jag tycker det är SÅ kul! Verkligen!
Elina

Upp