12 september

Fredag kväll spenderades på Baylors första hemmamatch!! Jag gick med Savannah, min crew/kör-vän som även har den mest sydstatliga dialekten av dem jag umgås med. Kvällen var regnig men såå rolig!! Vi åt popcorn och Italian ice, hejade på vårt lag samt sjöng med i hejarklacksramsorna. Andrew (killen till höger, Savannahs pal) frågade om jag var säker på att det var min andra amerikanska fotbollsmatch. Jag är tydligen en mycket bra supporter som faktiskt fattar reglerna. 

Idag var jag och Lizzie på skolutflykt!! Vid 10.00 (efter en 1.5h lång crew-practise) rullade en buss med ca 10 elever ut från Baylor för att gratis(!) strosa omkring inne i Chattanoogas konstmuseum. Just nu pågår en Monet-utställning! Hans verk är otroligt vackra, men det blir tråkigt när så många går dit för hans namn, och inte för målningarna. Få hade märkt om någon hade bytt tavelinformationen mellan en Monet och valfri annan konstnär. Haha absolut inte säkert att jag hade märkt något!! Bara lustigt att tänka på. 

Efter museet körde Lizzie oss downtown för att äta glass från Clumpies (godaste glassen!!!!!). Vi satte oss i en park och lyssnade på någon som, enligt google, är en signad country-singer/songwriter. På väg hem till Lookout (där jag bor) körde vi lite vilse pga båda är nya i stan. Det gick dock mycket bra i övrigt. 

PS!! Idag har jag haft långbyxor utan att svettas ihjäl:')
#1 - - Mormor & Morfar:

Hej Elina! I helgen har också vi gått i långbyxor utan att svettas ihjäl. I går kväll var det Kulturnatten här i Uppsala. En massa människor ute på stan och hundratals aktiviteter. Vi var barnvakter åt Love & Ally, eftersom Hanna & Andreas sjöng i Hannas kör Lagom Gospel.
Roligt att se bilder från din tillvaro. Ha det bra! Kram!

Svar: Åh så roligt!! Det är så härligt att höra från er :) Kramar!!
Elina

Upp