Resten av spirit week!!!!

Den här veckan har verkligen varit lite extra skoj! Ska bli tråkigt att gå tillbaka till skoluniform, älskar ju att se allas klädstilar??

Onsdag: movie character day!!! Ni vet när man är ny till skolan och ska göra ett nice första intryck och klär ut sig till en fågel? Japp. Jag såg cool ut när jag gick med Lizzie (eller de fyra andra jag såg som klätt ut sig till scouten i Upp!) men Kevin the Bird är annars rätt svår att placera i sin ensamhet. Rockade iaf lila lösögonfransar så läget var stabilt. 

På kvällen var det bonfire! Tur att jag umgicks med några goa människor som inte heller tyckte att house var den lämpligaste bonfire-musiken. Det var dock riktigt kul och OTROLIGT amerikanskt pga så mycket school spirit! Tummen upp till en höstig och bra kväll!

Torsdag: det enda speciella med skoldagen var att vi bar årets upplaga av spiritweektröjan! Jag har ingen bild på den just nu, men det lär väl dyka upp någon gång. Tog en i XL så jag kan sova i den i all oändlighet. Practise bestod av ett race i regnet! Det är verkligen 20 minutes of hell, men lite kul i smyg. Detta ledde dock till att jag vart dyngsur och vandrade runt i blöta skor resten av dagen. 

Efter skolan for jag med Charis och Adelae (Charis's syster som även är med i crew!) till deras pappas jobb för att fördriva tid samt käka middag. Vi var dock tillbaka på skolan vid 8 för skit night (make sure you say it in english)! Alla boardingelevhem drog ihop en liten pjäs och sedan röstade en domarpanel fram en vinnare. Det var himla kul!

Fredag: verkligen bästa dagen på hela veckan! Anledningen bakom spirit week är ju för att bygga upp stämningen inför den stora matchen på fredagen! Klädkoden var RED OUT vilket helt enkelt innebar en röd (skolans färg) outfit! Skoldagens höjdpunkt var det 1h långa pep-rally't. Alla samlades i sporthallen för att jubla åt alla varsity-seniors, kolla på cheerleading, HEJA, dansa lite, kolla på skits, HEJA, bua varje gång motståndarlaget nämndes och HEJA.

Ni fattarrrrr inte rivaliteten mellan Baylor och McCallie.. Folk hänger stora flaggor med B eller M på sina bilar, folk förstör dem, det hängs skyltar över hela stan, det har stått en polisbil utanför Baylor hela veckan för att förhindra att McCallie-elever smyger in på området och McCallie gjorde sjukaste hype-musikvideon. Rikemansskolor och vad de spenderar pengar på :-). Googla på McCallie Run This Town. Videon fick en sådan sjuuuk spridning; tror den har typ 450k visningar på yt? HURSOMHELST: fotboll.
Tjoho tjohej vad stor den här matchen är. Flera tusen inne på Baylors läktare! Vi elever paradade in över planen för att sedan direkt börja heja och ropa och vifta med pompoms! Hängde med Charis för första gången på en fotbollsmatch och vi hade verkligen svinkul! Låt mig berätta att det är svårt att behålla hela rösten under en OTROLIGT händelserik am fotbollsmatch.. Tror vi stod och gormade i ca 3.5 timme! Alltid värt det dock. Lizzie och Caroline joined in när det var ca halva matchen kvar, som ni kan se i sista bilden! Lunch squad united.

Guess what: VI VANN. 38-14 så det var inte en liten vinst heller. Innan vi stormade planen och blastade Run This Town (låten McCallie använde i sin musikvideo) så tog jag en go bild med min crew-vän Chloe!! Härligaste tjejen <3!

Så för att summera veckan: jag är TRÖTT men GLAD för vi VANN men nästa vecka kommer vara TRÅKIG because back to normal:'(. Kram till spirit week, you did me good.

#1 - - Therese:

Hahaha, kul att ni van när de gjort värsta videon! xd

Svar: JAA höjdpunkten för mig under matchen var när vi spelade låten! BÄSTA
Elina

#2 - - Johanni:

hahaha så himla kuuuul

Svar: <333!!!!
Elina

Upp