Helg nr9 - homecoming

Fredagen fungerade som vilken hemmamatch-fredag som helst - skola, träning och sedan direkt till mattälten på campus. Hängde med Rileigh innan matchen började, och sedan kom Lizzie och joinade. Vi förlorade vilket inte var så kul för det innebar att det var den sista hemmamatchen på Baylor som jag kommer uppleva! Jaja jag drack sweet tea och åt halloweenkakor så det var lugnt.

I lördags hade vi vår första regata!!!!!!! Vi spenderade två timmar i en liten buss på väg till Oak Ridge i nordöstra TN. Kan inte fatta hur stor skillnad det var att ro i ett riktigt race och att bara ro här hemma som träning. Det var SÅ kul! Fattar inte hur gott man mådde efter att ha kört slut på sig i 22 min. Nästa regata är Head of the Hooch i vårt egna vatten i Chattanooga. Den ragatan är den näst största i hela USA? Det kommer vara typ 45 båtar i vårt race, heelt galet. Head of the Hooch 7 november! Hursomhelst: vi hann bara vara i Oak Ridge i kanske 3 timmar innan vi vände om igen, vi hade en skoldans att hinna till!

Äe homecoming var verkligen inget för mig. Att betala för att gå på en tråkig och pinsam dans med dålig musik är något jag kan klara mig utan! Det var i alla fall jättekul att vara hos Hailey innan! Vi åt middag och pratade och satt finklädda. Superkul att klä upp sig ju!!! Något som hade fallit mig mer i smaken: milkshake i finkläder. Aja, nu har jag upplevt amerikanska homecoming.

På grund av svintidig lördagmorgon och sen lördagskväll så var jag himla trött igår. Kyrkan var egentligen allt jag orkade med, och sedan låg jag i min säng och såg ut One Tree Hill, facetimeade med stl och gjorde mycket lite läxor.

Bra helg och nu har löven äntligen börjat ändra färg!
#1 - - Alice Hedman:

Hahaha ja homecoming sög verkligen i Vermont med (under mitt utbytesår):-// hoppas ditt år rullar på ändå! Hälsning från Swe!

Svar: Kan ju iaf skratta åt hur dåligt det var! Åh tack så mycket, det skulle jag säga att det gör!! Kramar från chattanooga haha
Elina

Upp