Äe lite kvällssnack


Igår var allt finnemang men idag har jag känt hemlängtan. Det är inte alls så att jag vill hem, men det känns lite jobbigt att jag är 18 när jag kommer hem, så det finns mycket att fundera över. Jag är nog även ganska dålig på att INTE prata med personer hemma i Sverige. Det är faktiskt stressande att jag har varit här i nästan två månader. Nej tack! Tänker jättemycket på något som Hanna (kan inte länka via blogg.se-appen) skrev under sitt utbytesår här i Tennessee. Hon skrev, kanske i maj, "så synd att vi inte började umgås förnst nu när jag snart ska åka hem!" till en bild på henne och någon vän. Det SKRÄMMER mig att det förmodligen kommer vara så för mig med. Det är faktiskt så svårt att komma in som junior på en stor skola där det inte är jätteovanligt med utländska studenter (pga boarding school). Det är lätt att jag känner mig lite borttappad i high school-vimlet.

TIPS till framtida utbytesstudenter: lyssna inte på julmusik för att testa din hemlängtan ! Det var ett dåligt sätt att starta dagen på. Julen kommer vara det jobbigaste på hela året tror jag. Det bör nog gå bra dock. Har lovat mig själv en cheesy christmas sweater.
Upp