Förmodligen bästa tisdagen sedan jag kom hit

En av mina favoritfördelar med att bo i Chattanooga: det är himla nära till stora städer som artister gillar att ha konserter i. (Lovar det finns bra grejer med själva Chattanooga också, haha). 2h i en bil till Atlanta är ju INGENTING om man kommer från Umeå och är van vid att alla ens favoritband besöker Stockholm. Det är därför helt överkomligt att gå på konsert en vanlig tisdagkväll, och sedan vara back in school dagen därpå.

Klockan 5 vart jag upphämtad från skolan av Dawn. Nu när vi ställt tillbaka klockan blir det mörkt vid 6, så hälften av bilfärden spenderades i mörkret. Vi åt middag från Chick-fil-A och lyssnade på bästa The Royal Concept som vi var på väg till att se live !!! Atlanta var stort och fint även fast det mesta var begravt under dimma och mörker.

Det första som hände: VI PARKERADE BILEN OCH DÄR STOD BANDET UTE PÅ GATAN???????? Fun fact: bandet är svenskt (!!) så jag gick fram och sa "heeej, jag är från Sverige!" och sedan var allt glatt. Vi småpratade och jag frågade efter en bild. Tjoho har alltså en bild med 5/5?? Ser även ganska mini ut pga gitarristen var verkligen så lång. Trevligaste killarna.

Märkte att de var på väg in så sa "ses snart" och sedan lät vi dem gå....

Konserten var heeelt fantastisk. 9.5/10 (de spelade inte min favvo, lol). Det var två öppningsakter som var bra de med, så hela kvällen var jättebra. The Royal Concept gick på runt 10 och publiken var såå peppad! Tänker att alla som var där var där för bandet. Inte så jättemånga som går ut (spelningen var inne i en pub) på en tisdagskväll för att se ett medelstort band från Sverige, om man inte kan och älskar alla låtar. Var redan jätteglad efter att ha träffat dem, men glädjen som fanns i publiken och på scenen var magisk! Skönt att få dansa lite till favoritmusik live. Efter konserten träffades vi igen och jag köpte en tygpåse och fick den signerad igen:'). Älskade hur casual allt var, det kändes som att vi alla var vänner. Det var en stolt svenne som satte sig i bilen igen.

På väg hem stannade vi på WAFFLE HOUSE för att ta denna gulliga/lustiga bilden (samt för frukost mitt i natten!). Våfflorna var goda men resten var halvkasst. Ändå en viktig kulturell upplevelse såklart!

Kom fram till Dawn vid 2 (lagomt i tid för att prata om konserten med mina goa sverigevänner som var på väg till skolan). Sov lite, men gott. 100% värt!!!!!!!

Tips: se The Royal Concept om ni får chansen. Sa åt dem att de är välkomna till Umeå. Y'all can thank me later.

#1 - - Lovisa Berggren:

GAH avis på dig, du skulle hälsat hetingarna från mig :)

Svar: JA det skulle jag absolut ha gjort, next time!!!!när vi ser dom tillsammans
Elina

Upp