Infoträff

I lördags var det distriksträff i Gävle för min utbytesstudentförening. Det var den första och sista träffen innan den 12e augusti - kvällen innan jag sitter på ett plan på väg till USA!
Även fast det kändes lite vemodigt med den här träffen (främst på väg hem) så var det ju självklart underbart att få sitta på ett tåg i sammanlagt 10h. Det finns verkligen få saker jag uppskattar lika mycket som utsikten från detta swischande fordon.
 
Resan började iaf klockan 15.44 från Umeå Östra. Åkte först ett tåg till Sundsvall (där jag faktiskt var utlovad wi-fi, men icket) och funderade på om man ändå skulle bo i Härnösand pga snygg kille som hoppade av där. Sedan bytte jag till ett tåg som tog mig till Gävle.
 
Jag var framme i Gävle ca 21.35 - precis rätt tid för att irra omkring och leta efter mitt hostel i kvällsljuset!! Jag kände mig allmänt vuxen och duktig och inte ett dugg rädd. Hittade det tillslut och kikade på ett vänneravsnitt innan jag gick och lade mig.
 
08.00 ringde alarmet! Jag käkade hotellfrulle i min ensamhet (synd att jag glömde min bok hemma i Umeå) och klädde på mig och tjosan hejsan. Informationsträffen skulle börja 10.00 så jag hade ungefär 45 min på mig att hitta ett öppet ICA för att köpa pannkakor som skulle få agera middag på tåget tillbaka.
 
Infoträffen var tyvärr inte riktigt som jag hade tänkt mig. Jag förväntade mig inte så mycket, men det var lite jobbigt att det var så inriktat på praktisk info och inte på oss ungdomar. Det hade varit skönt att få prata med andra om deras förväntningar och vad dem tror kommer bli extra svårt osv. Istället fick jag återigen höra om "vilket år jag kommer få! vilket äventyr!" och när andra föräldrar varit utbytesstudenter på 80-talet. Jag ville helt enkelt få en chans att connecta med de andra resenärerna och inte deras föräldrar. Well well.
 
Därför var jag lite ängslig hem, men det gick ändå väldigt bra. Jag var trött så jag vilade mest. Det tog 8h att ta sig hem pga åkte buss från Sundsvall. Då både grät och skrattade jag åt Parneviks. Det är mitt nya favoritprogram.
Upp