Världens minsta lista

Jag har så svårt att greppa att jag flyttar till USA om 45 dagar. 45 dagar. Det är så himla sjukt. På min hejdå-fest ska jag förbjuda frågan "hur känns det?" för det går ju absolut inte att svara på. Det är så konstigt att bara säga "det ska bli jättekul!", som att jag vore en sten på insidan. Det är klart jag är nervös, men jag vill ju inte heller låta det ta över.
 
Hur som helst så har jag knåpat ihop en liten lista på två punkter på saker jag har tänkt på den senaste tiden.
  • Det är tyvärr lätt att fokusen läggs på utbytesåret. Det suger verkligen att det naturligt har blivit svårt att prata om något som händer NU och som är viktigt NU när jag pratar med mina föräldrar. Att det inte har prioriterats. Så på så sätt missar man typ ett halvår av livet eftersom det som ska hända tar över.
  • Ställen där folk inte vet ett dugg om mig har blivit en sådan härlig kontrast. Det är skönt att få bestämma själv om jag vill tala om att jag ska göra värsta grejen i slutet av sommaren, eller om jag bara kan få vara Elina. Sådana ställen tror jag alltid behövs.
Så liten var den listan, men den kändes ändå viktig att dela med mig av.
Om vi ska vara konstnärliga så är det här lite jag i samtid som försöker tänka på framtiden.
 
Upp