Jullov!!!!!

Carmen, Charis, Rileigh och jag!!
 
I måndags hade vi julkonsert med skolkören. Det lät faktiskt helt fantastiskt vilket var en härlig överraskning. Inte för att det i vanliga fall låter dåligt, vi har bara aldrig låtit så bra! Sjöng en massa amerikanska klassiker såsom The First Noel, Carol of the Bells och God Rest Ye Merry Gentlemen + några sånger på främmande språk. Skönt med julkonsert för det är svårt att hålla igång julkänslan med 20 grader utomhus.
 
Onsdagen var Tacky Christmas Sweater Day samt julmys under vår Advisory-tid. På översta bilden ser ni Lizzie och jag i våra vackra tröjor och på andra bilden posar Sarah vid julfikat!!! Skulle beskriva Advisory som en mentorklass och även ett sätt att lära känna elever lite bättre. Något svårt som jag upplevt med amerikanska skolsystemet på en stor skola är att man inte lär känna människor lika bra eftersom att alla tar olika klasser! Därför skönt att ha en halvtimme (haha) varje vecka där lärande inte är i fokus och vi kan faktiskt ha riktiga konversationer om vi vill. Anyway, fikat var gott, vi kollade på ett julavsnitt av the Office och jag drack eggnog (som påminde mig om kiwi).
 
Skakig bild från i fredags då körlektionen spenderades åt caroling runtom campus!
 
Min första helg av jullovet har spenderats hemma pga har varit jättekrasslig! Har fått byta ut min varma choklad mot honungsvatten.. Igår låg jag nedbäddad i en säng och kollade på filmer och saknade snö och familj och sådant svenskt. Idag var jag ute på en biltur här på Lookout med familjen och nu lyssnar jag på Bear's Den. Mitt rum är förresten jättemysigt med en massa julbelysning!!! Bästa.
Upp