Juletankar

God jul på er !
 
Jag är trött och lite ängslig och ledsen för jag är på ena sidan Atlanten och min familj är på den andra. Egentligen är allt bra med mig, men det är jul och det ösregnar och det känns lite tomt. Regnet hindrar oss från att ta oss till släktmiddagen som skulle äga rum ikväll, och när det finns mindre att göra finns det mer plats för tankar på allt som inte finns här. Jag skypeade med familjen igår vilket var jättetrevligt, men det är ju såklart inte samma grej som att kramas och kolla på Kalle tillsammans. Har egentligen hela tiden vetat att julen skulle vara den svåraste tidpunkten att vara ifrån familjen, men det gör det inte mindre tråkigt. 
 
Jag spenderar dock inte mina dagar med att längta hem, utan det är oftast en fin saknad. Sådär att min familj gärna får vara här, men jag vill inte åka hem. Och jag har haft en mysig juldag med julstrumpor, forsande vatten och familjen. Det nästan finaste jag fick här var från min vmormor som skrev på ett kort "Elina, you have won our hearts". Kortet var inte själva presenten, utan bara något som följde med, men det var så så fint. Det är konstigt att lära känna en familj på så nära håll. Jag är så otroligt tacksam över hela den här upplevelsen: att mina föräldrar finansierar och stöder, att en familj öppnar sitt hem för mig och att jag får ett helt år här med nya upplevelser som jag kommer plåga mina barn med historier från när den dagen kommer.
 
Så jag har det så bra här som jag bara kunnat föreställa mig, men det känns viktigt att ni vet att det är konstigt och jobbigt ibland när allt är annorluna och man inte träffat sin familj på 4 månader. Kram från mig som ligger i sängen och lyssnar på Fleetwood Mac.
 
Upp