I'm dreaming of a white Christmas......

HEJ!!! Den här helgen har varit händelserik som vanligt (i stark kontrast till mina fem sommarjobbsveckor).
 
För att börja där vi alla vet att helgen börjar på riktigt: fredag. Jag var hemma från skolan, mest pga förkylning och lite mindre pga jag är en procrastinator och 3 prov kändes inte jättelockande. Startade dagen med att facetimea mina klasskompisar i Sverige!!!!!! BÄSTA starten på dagen. Stackars dem som endast har sett en trött och halvt less tjej sedan jag åkte hit (lovar att det är tidsskillnaden och att jag egentligen mår jättejättebra). Det var hur som helst det roligaste som hände under dagen. Drack kanske 4 muggar varm choklad. Minns inte riktigt, men såg förmodligen en jättedålig julfilm på kvällen med min vmamma 'cause that's what we do.
 
Lördag: köpte julgran!!!! Det är tyvärr inte så lyxigt och jättemysigt som i filmerna, men vi hittade en fin en så det är lugnt. Det är så roligt att märka vilken stereotypsvenne man är som hugger sin egen gran och kör snöskoter och har på sig en jacka medan det händer. Här är det nämligen 20 grader. Japp, jag köpte julgran i T-shirt. Har nästan gett upp hoppet om snö på julafton..
 
På kvällen kom släkten hit för att fira min vbror som fyllde 26 i veckan samt min vsyster (som är hemma från college!) som fyller 22 på måndag. Det var riktigt trevligt och det kändes lite som julafton; jag var proppmätt och redo att sova vid 9 på kvällen.
 
Söndag: firade 3e advent i kyrkan!!!! Advent är dock inte en stor grej i USA, så gudstjänsten var väldigt mycket som den varit under hela min vistelse här. Dock lite extra mysig tack vare julpynt. Plus att hela predikan var byggd på en Twenty One Pilots-låt, vilket var coolt!
 
När vi kom hem från kyrkan hann jag skypea med H&A samt mina kusiner i Uppsala!! Så mysigt!!!! Kommer förmodligen sakna familjen så där så det värker nu när julen närmar sig, så det är skönt att Skype finns. Vi han prata i 20 bra minuter och sedan hämtade Dawn upp mig. Vi åt brunch och gick på julmarknaden! Chattanooga christmas market är annat än Gammlia för det är både inomhus och inte alls lika juligt som jag tänkte att det skulle vara. Jag hade i alla fall på mig min julgranströja to bring some spirit.
 
Kvällen har spenderats med att skriva det här inlägget (blogg.se-appen ville inte samarbeta), att lyssna på The Antlers samt att öva på min historieredovisning. Ska försöka blogga mer till veckan trots att det är sista dagarna i skolan. Hoppas ni har det jättejättebra och att ni lyssnar på julmusik!! Kram från er allas Chattanooga girl.
 
Upp