Skoluniform

Okej så en punkt på listan över Skillnader mellan svenska och amerikanska skolan är skoluniform/dresscode. När folk frågar vad vi har på oss i skolan i Sverige och jag svarar "vad som helst", så blir de flesta chockade, skrattar lite och frågar om man kan komma i typ underkläder. Säger jag Japp (får man komma i underkläder??? Jag tror det???) så skrattar folk bara mer. 

På min skola har jag (som tjej) på mig detta:
-Sockar som går över hälknölen
-Skor som täcker hela foten
-Uniformkjol/shorts (ingen bär shortsen) som egentligen inte ska vara kortare än 14" från knävecket, men ingen verkar bry sig om det. 
-Piquétröja i rött/vitt instoppad i kjolen ELLER blus i ljusblått/vitt

Extragrejer: på måndagar måste alla bära blusen samt endast Baylor-tjocktröjor är tillåtna. 

Uniform är ganska lättsamt. Mitt enda problem hittills har varit att koordinera läppstift med färg på kjolen, vilket är det mest i-landiga problemet en kan ha. 

Upp