Vänner och sådant viktigt

Hailey och Briana
 
Hailey, Madison, Charis och Lizzie
 
Margie
 
Sarah och Rose
 
Utbytesstudenter!!!!! (Bea och Sam)
 
Nico, Allison, Dean, Hailey, James, Will, Michael, Tristan, Chapin och Mattie
 
Sam<3
 
Emma !
 
Kolla vad fina vänner jag har!!! För ungefär en vecka sedan bokade jag hembiljett och jag har väldigt blandade känslor angående det. Självklart saknar jag mina vänner hemma och det kommer bli så härligt att kunna umgås som vanligt igen, men samtidigt kommer jag lämna alla mina vänner här - vissa kanske förevigt. Om det inte är den sjukaste tanken.... Att åka hem kommer vara så annorlunda eftersom allt kommer vara likadant. Jag har inte känt att jag har förändrats drastiskt under det här året, men det skulle nog vara underligt om jag kom tillbaka till Umeå och jag såg på allt på samma sätt som jag gjorde innan jag kom hit? Tror bra vänner är a och o för att få ett bra utbytesår. Ofta krävs det bara en, men jag är så glad att jag har flera!
 
Ps hur intressant är det att mina vänner i allmänhet inte vill åka på utbytesår pga rädsla av att hamna efter i skolan, lämna familj ("jag älskar min familj för mycket!" Ursäkta, jag älskar min familj hur mycket som helst. Jag åkte inte till USA i ett år för att jag inte tycker om min familj, utan för att prova mig själv och göra något på egna ben), eller att känna sig malplacerad. Men alla vuxna jag pratar med säger "åh! Jag önskar att jag hade gjort något sådant när jag var yngre!". Synd att sådant som kan vara temporärt - såsom rädsla och somliga personer - hindrar en från att göra något som ofta är bra för en. Bara en liten tankeställare. 
 
Upp