Sista veckan av ledighet

Imorgon börjar min andra och sista termin här på Baylor. Sjukaste att tänka på faktiskt. Ska försöka att inte tänka för mycket på hur SNART jag far hem. Även fast jag vill krama familj och vänner jättemycket så vet jag ju att jag får göra det om ett halvår. Man vill ju vara Hannah Montana och ha the best of both worlds, men det är svårt när ens världar är på motsatta platser på jorden.
 
ANYWAYS, ett helt jullov har gått och här är en liten sammanfattning av andra halvan:Träffade finaste Sarah för lunch och strosande downtown. Vi har kör och advisory tillsammans och hon är faktiskt en av de absolut snällaste jag vet. Det var ca 22 grader utomhus så vi åt självklart glass också. Jättemysig dag!
 
Gick på bio och såg The Marsian med Frank och Mary. Jättebra film och biografen är kanske den finaste jag varit i någonsin. Är det ok att spendera sin 18-årsdag i en biograf??? Vi får se.
 
Nyår är absolut inte lika stort i USA som i Sverige.. Spenderade kvällen med Emma samt hennes kompisar Nikki, Pierson och Will! Det var faktiskt KALLT så vår bonfire var livsviktig för dem (så går det när man skrattar åt svensken som har på sig vantar, like I didnt know what I was doing in the cold). Annars spelade vi kort och lyssnade på musik från 2015. Innan tolvslaget vart Emma och jag hämtade av hennes mamma (Emma är too young to be driving) för att kolla på Dick Clark's New Years Rocking Eve från New York. Mysigt värre!
 
Har spenderat rätt mycket tid i F&D's skog. I förrgår brände Mary och jag pinnar hela dagen haha. På kvällen svängde vi förbi Franks bror och hans fru. Såå trevliga människor som vi träffar ca en gång i veckan (de bor också på Lookout!).
 
Jättefin screenshot från igår kväll när jag pratade med Josefina, Alma, Julia och Klara som jag åkte till Chicago med! Supertrevligt att få snacka om allt som händer men andra svenska utbytesstudenter som faktiskt förstår exakt vad man går igenom. Det kommer nog bli fler snart igen!
 
Upp