This is everything I didn't say

Eftersom att utbytesåret är det enda som cirkulerar i mitt huvud, så tänkte jag ta upp några saker som jag inte har lyckats nämna tidigare!
  • Chattgruppen
    För kanske 6 veckor sedan vart jag och alla som ska till mitt distrikt i Tennessee ihopsatta i en facebook-grupp. Med Rotary fungerar det så att man placeras i olika distrikt (mitt heter 6780) och jag är den enda svensken i mitt. Förutom jag så är det Sam från Tyskland, Rok från Kroatien, Pierre från Frankrike, Henrique från Brasilien, Camila från Peru, Martin från Spanien och Senju från Japan och sedan tror jag det är en till, men hen har inte fb. Vi har i alla fall pratat om resfeber och saker som kommer upp i utbytesstudent-processen. Jag är den sista som anländer till distriktet (13 aug). Det verkar hursomhelst vara ett helskönt gäng, ser fram emot att träffa dem sista helgen i augusti då vi alla ska till Knoxville!

  • Resdetaljer
    Den 13e augusti klockan 10.00 står jag på svensk mark för sista gången på ungefär ett år. Så här ser mina flygtider ut:

    10.20 Departure with SK 945

    12.20 Arrival Chicago O´Hare Airport

    16.55 Departure with DL 1877

    20.04 Arrival Atlanta Airport

    21.16 Departure with DL 1339

    22.09 Arrival Chattanooga Airport

    Summan av kardemumman: det kommer vara ett himla långt dygn.

  • Visum
    Jag kommer inte beskriva processen för det pallar jag faktiskt inte. Om ni hemskt gärna vill läsa om hur det går till när man får sitt visum så kan ni gå in på vilken annan utbytesstudentblogg som helst! Det jag tänkte nämna kring Amerikanska Ambassaden är bara att det var första gången som jag faktiskt förstod att jag kommer befinna mig på ett ställe där verkligen _ingen_ kan svenska. Det hade jag aldrig processerat förens ca 30 min innan jag vart insläppt i Ambassaden. Det var här mina nerver väcktes upp från sin skönhetssömn.

  • PowerPoint
    Det är jättesvårt att göra en pp-presentation om sitt land?? Dels så är det svårt att veta hur jag ska få in all info. Jättekonstigt att bara slinka in med saker som Rotary tycker man ska presentera. "Ja så det här är PewDiePie, han äger världens mest prenumererade YouTube-kanal oCH FÖRRESTEN, här är lite info om vår sociallagstiftning!". Och sedan har jag väl ändrat layout typ 3 gånger.

       
13 dagar kvar.
 
(ps love u om ni förstod 5sos-referensen i rubriken).
 
Upp