BAYLOR SCHOOL

En dag i maj vart pappa uppringd av min utbytesstudent-person här i Sverige och fick veta att jag har "blivit antagen till en lite bättre skola, så det kanske kommer krävas mer av mig". Fine, tänkte vi. Dagen efter fick jag ett mail där det stod att jag kommer gå på Baylor School, Chattanooga. Så jag var en normal människa och googlade. Jag tror aldrig jag har suttit med hakan i knät så länge som den här kvällen. Det är bara så himla absurt.
På deras hemsida fann jag en karta över Campus. Där har de listat 44 grejer som finns; bl.a. dorms (internatelevernas rum), simhall, baseball-, lacrosse-, amerikansk fotboll-, tennis- och rugby-planer samt labb. De har allt. Jag ser väldigt mycket fram emot att irra omkring här när det är alldeles höstigt ute och det ligger morgondimma över självaste Tennessee River. Det känns inte så pjåkigt.
 
Just nu ser det ut som att jag kommer läsa dessa kurser:
Geometry
US History
English |||: American Literature
Environmental Science
Painting
Theater 100
 
Fast jag tror att jag kommer byta ut teatern mot körsång, för då verkar det som att man får åka omkring på roliga tävlingar! I sådana fall kommer det ske när jag kommer till skolan i Augusti. Jag var svinpepp på en Equality-klass, men den var tyvärr inte valbar för mig som utbytesstudent.
 
Hursom så är Baylor School en privatskola där skoluniform skall bäras, så det blir ju en tydlig skillnad från vad jag är van vid. Det är även obligatoriskt med någon aktivitet efter skolan, och jag har verkligen ingen aning om vad jag ska välja. Baylor verkar ju ha det mesta iaf.
Det känns som en blanding av Wild Child och typ ett universitet. Så himla galet.
 
PS!!!!!! Om ni har några som helst frågor, så är det bara att kommentera! Lovar nästan till 100% att svara snällt på alla. DS
 
#1 - - Linéa:

Wow!! Det är ju rena rama Hogwarts!!!

Svar: <333
Elina

Upp