2015 recap

Januari: startade året hos Mariam i Stockholm. Längtade väl som vanligt bort ifrån ett kallt januari. Beställde även mitt pocahontasskal som är helt fruktansvärt utnött nu. Njöt mycket av vardagliga saker som att dansa och sjunga medan jag diskade.
 
Februari: gick på First Aid Kits spelning med Jossan och kände mig som världens lyckligaste i några timmar. Fyllde 17. Åkte längdskidor med Ida en idrottslektion. Spenderade ett dygn ute i Kajsas stuga med järngänget. Räknade ner till Ullevi. En väldigt ohändelserik och mild månad.
 
Mars: fick utbytesstudentbesked!!!!!! Umgicks mycket med vänner i vårvädret. Spenderade sportlovet i fjällen som vanligt. Målade mina naglar så ofta som det gick. Tänkte jättemycket på hur det skulle bli i USA. Bytte blogg till den här domänen. Zayn lämnade One Direction och mitt hjärta brast.
 
(Tydligen blev jag brunett samt gick på Umeå Open med Ida i mars men nu hamnade bilderna här och så kan det vara) April: var vaken hela nätter för att kolla på amerikanska award shows. Var i fjällen under påsklovet. Josh kom och bodde hos oss. Jobbade på med kubenprojektet på skolan (densistakuben.blogg.se). Fick försenad födelsedagspresent från min favoritlinèa som nu sitter på sovrumsväggen. Lyssnade mycket på Last Hope - Paramore. Skrev I Want You vilket hittils är min favoritegenskriva låt. Myste jättemycket med vänner. Lovisa försökte lära mig dricka te.
 
Maj: firade Valborg hos Lovisa. Hade bästa sleepovern med klasstjejorna. Vann Last One Standing och köpte en kamera för pengarna. Hade dansuppvisning på Idun. Fick veta att jag skulle till bästa Chattanooga. Hade redovisning på bildmuseet för vårt vårprojekt i skolan. Skrev nationella. 
 
(Fel igen: åkte till Gävle i slutet av Maj. Orienteringshelg för utbytesstudenter! Älskade att bo på hotell själv och försöka hitta i stad som jag aldrig hade besökt tidigare) Juni: hade sista spelningen med bandet. Gick ut em1 och det var kanske det sorgligaste under hela månaden. Gick på One Direction på Ullevi med Linéa och Clara och jag var SÅ lycklig. Spenderade i stort sett hela juni i södra Sverige. Kom tillbaka till Umeå sista helgen för att direkt åka på lynx filmläger. Tjejer kolla upp det!! Verkligen ett av de bästa lägren jag varit på (och jag har varit på många).
 
Juli: jobbade i en kiosk ca 1.5km ifrån mitt hus. Umgicks mycket med de jag är vana att se minst en gång i veckan. Badade med lillasyster när det faktiskt var varmt ute. Hann besöka både Amanda i Stockholm medan jag fixade visum samt Ida och John i Piteå. Lyssnade mycket på Catfish and the Bottlemen. 
 
Augusti: sov sämre än jag någonsin gjort pga var så nervös inför utbytesåret. Kanske den finaste veckan i hela mitt 17åriga liv ägde rum precis innan jag satt på ett plan till USA. Umgicks med så många fina vänner att det verkligen inte fanns tid till annat. Sa ses snart till min familj och åkte mot Stockholm. Kom fram till Chattanooga sent den 13e. Började på Baylor. Gick på USA vs Costa Rica. Halsey släppte Badlands. Började i crew. Allt var nytt.
 
September: träffade alla utbytesstudenter i mitt distrikt för första gången! Gick på en Monét-utställning på konstmuseet här med Lizzie. Blev kär i att ro på Tennessee river. Gick på amerikanska fotbollsmatcher. Svettades. Hälsade på Sam i Crossville. 
 
Oktober: spirit week och Baylor vs McCallie. Åkte till Nashville med Dawn och gick på Kodalines spelning. Hade det kortaste höstlovet någonsin och var sjuk. Gick på homecoming. Rodde i min första regatta. Såg ut One Tree Hill. Lyssnade mycket på Miguel.
 
November: gick på en Tennessee Vols-match i Knoxville med alla utbytesstudenter i TN. Åkte till Atlanta med Dawn för att se The Royal Concept. Sjöng på skolan. Började i simhopp. Firade Thanksgiving för första gången. 
 
December: åkte till Kentucky och hängde med nuvarande och blivande utbytesstudenter. Började umgås med Emma. Besökte Rock City samt akvariumet med Charis och hon skrattar åt att vi är så turistiga. Fick jullov. Firade juldagen. Saknade familjen. Gick på rolig släktmiddag. One Direction tog paus. Och ikväll ska jag spendera sista timmarna av 2015 med Emma!
 
Oj vilket år. Är rädd för 2016 för då fyller jag 18 och då åker jag hem och då blir allt lite mer verkligt. Tur jag har halva 2016 här. KRAM PÅ NYA ÅRET.
 
Upp