Crew

Nu ska ni få höra om vad jag gör mellan 3.45-ca 5.30/6.15 måndag till lördag!: jag ROR. Crew, som det kallas, har lyckats attrahera mig. Det började egentligen med att jag inte hade nååågon som helst aning om vad jag skulle välja som after school activity (som är obligatoriskt!) och plötsligt kände jag en tjej som sa att hon gått med i roddarlaget. Om man känner mig tror jag dock inte att detta är en så jättestor överraskning; jag lever för att prova nya grejer (haha gissa varför jag har flyttat till andra sidan Atlanten) samt att pusha mig själv, och jag kan inte säga att det sistnämnda saknas i den här sporten!!!

Idag hade vi ett 1500m-test på roddmaskinerna (ergs som de kallas) och jag kan berätta för er att det varken är svett- eller ansträngningsfritt ifall man vill komma in på en bra tid. Och det vill man. Om målet är att vinna över de andra lagen. Och det vill vi. Så siffrorna på bilden här under kommer förmodligen inte säga er något, men jag tror det var jag + 5 andra som "kom in" under 7 min av ca 18 pers. Så jaa jag tror att detta kan vara min grej. 
Tyvärr kan jag inte vara med imorgon då jag har annat inbokat, vilket är väldigt synd pga då ska crewet ut på floden och RO I VATTEN för första gången! Wow, jag är avundsjuk :-).
#1 - - Sofia:

Hej! Lite off topic, men vilken kör sjöng du med i Umeå? Håller på att leta körer att sjunga i men ingen har riktigt lockat. :)

Svar: Ah nice!! Jag sjöng i en gospelkör i Vasakyrkan (Vasaplan), och jag trivdes verkligen!!!
Elina

Upp