I can't feel my hands when I do crew

Hej hej från två trötta ögon och två slitna händer. Vet inte om jag har nämnt det förut, men torsdagar är mina FAVORITDAGAR. Har varken matte eller historia så har basically bara roliga/kreativa lektioner, saaaaamt det är bara en dag kvar tills fredag.

Dagens roddpass spenderades på vattnet i hög fart. Alltså riktigt hög fart!!! Jag tycker det är såå kul att ro, och jag känner verkligen att jag valde en bra sport som utmanar mig, och mina händer. Ibland känner jag att det kommer komma ut svenska uttryck ur min mun för att det gör så ONT så jag inte hinner omformulera mina tankar, och så kändes det idag när mina händer praktiskt taget ömsade skinn. Nu sitter jag med någon skön salva kletad på mina handflator efter att ha rengjort dem med ett sådantdär fruktansvärt svidande medel. Oh, the fun part of rowing..

Det går förresten himla bra i skolan. Dagen då jag visste att jag kommit in på min linje hemma i Sverige kändes faktiskt ganska tung, då jag kämpat på med mina betyg hela högstadiet, och jag inte ens fick slå ut en enda ansökan!! DÄRFÖR känns det fint att jag nu får tillbringa ett år på en så bra skola, och även fast mina betyg här inte kommer spela någon roll i Sverige, så är det nice att få tillbringa mina dagar här. Jag fick tillbaka min första uppsats som jag skrivit under min vistelse här i USA, och jag fick 36.1/40 which is pretty darn good. Haha fick beröm för min engelska?? Så det känns så SKÖNT att allt mitt pluggande, från dag 1, inte har varit i onödan. Kram från en nöjd Elina. 
Upp