CHATTANOOGA

Jag har endast nämnt superkort vart jag kommer tillbringa mitt kommande år som startar om sisådär 35 dagar. Så här kommer en noggrannare titt.
Precis norr om gränsen mellan Tennessee och Georgia ligger en stad på 170 000 invånare som heter Chattanooga. I maj fick jag reda på att det är där jag kommer spendera mitt utbytesår! Jag kommer börja med att bo hos en familj på Lookout Mountain. Det är det där berget ni ser i bakgrunden av första bilden (och tredje?? idk). Valde dock ingen bild på den coola utsiktsklippan för jag fällde några tårar över hur otroligt överredigerade bilderna var (länk). Sedan ska vi väl se på dessa bilder med kritiska ögon, eller blixtrar det alltid över bron? Coolt isf. Den tredje bilden är tagen från min skolas facebook-sida, så det ser ju lovande ut haha.
 
Oj nu har jag bara pratat om bilderna, the life of a media-elev<3.
 
Snabb bra fakta:
*Temperaturen ligger mellan 0-35°C från vinter till sommar.
*Chattanooga är den 4e största staden i Tennessee.
*Det är en universitetsstad.
*Det här stället finns, till mina syskons stora förtjusning.
*Tydligen bra konstmuseer.
*Det finns häftiga grottor.
*Det kan hända att staden låter bekant pga den här låten.
 
Kanske fyller på den här listan när jag faktiskt är där och vet vad som är kul att veta. Har ni några frågor så är det bara att kommentera!
 
Upp