Första och andra skoldagen



Det känns lite som att jag har gått på Baylor i en evighet, men samtidigt känner jag mig som den mest nykläckta kycklingen på hela campus. Jag är ju egentligen det sistnämnda, iaf bland juniors.

Hela den här grejen är så konstig!!!!!! Jag vet inte aLLS hur jag ska skriva detta inlägg. Första skoldagen var bra men underlig. Jag kände mig lite som en jobbig enstöring? Haha.. alla vet ju vilka alla är när man börjar 3e året av high school. Därför hängde jag med tre andra newbies under lunchen. Jag minns tyvärr bara två av tre namn:/. Namn som egentligen är min specialité. Jag märker absolut att det är mycket nya intryck nu. Hursom, även fast vi inte hade någon riktig lektion så fick jag i läxa att läsa ut en hel bok SAMT skriva en uppsats på den tills tisdag nästa vecka, plus en uppsjungning med kören 16h senare. 

Dag 2: jag blev hämtad av Logan (en tjej som har en carpool här på berget) vid 7.30. Det visade sig att hon också är med i kören, så vi gick till uppsjungningen tillsammans. Det var en stor ceremoni för det nya skolåret och the seniors. USAs nationalsång sjöngs, The Pledge Of Allegiance sades, vi bad tillsammans och skolkören (den jag är med i alltså ! ) sjöng skolans anthem. Så långt ifrån en svensk skolgrej man kan komma helt enkelt. Dagen rullade på och under lunchen gick jag och Lizzie (nykomlingsvän) och satte oss vid en tjej från painting och hennes vänner. Jag tycker det är svårt att vara mig själv nu när jag är ny och ligger i underläge i språket. Lunchen gick dock mycket bra och sedan fortsatte dagen rulla på.

Mitt favoritämne hittills: kören <3
O-favoritämne hittills: engelskan.. Det är svårt och jag ligger redan efter pga alla har läst boken under sommaren och jag har inte riktigt någon vän där.

Allt som allt kan jag iaf säga att flera viktiga detaljer egentligen inte flyter på så bra. Min telefon strular, jag var inte inskriven i skolsystemet, jag har inte valt after school-activity osv osv. Det stör mig inte så mycket dock. Haha min optimism kommer ta kål på mig. 

Om ni undrar någon får ni hemskt gärna kommentera !!!!!!!

Upp